معرفی سگ اشپیتز و غذای توله سگ اشپیتز
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
معرفی سگ اشپیتز و غذای توله سگ اشپیتز
دو شنبه 8 اسفند 1400 ساعت 23:46 | بازدید : 388 | نویسنده : علی | ( نظرات )

سگ نژاد اشپیتز از جمله معروف ترین نژادهای سگ به حساب می آید که در کشور ایران نیز بسیار شناخته شده و محبوب است و احتمالا شما هم نام آن را تا کنون حداقل یکبار شنیده­اید. این نژاد سگ دارای دو نوع آلمانی و ژاپنی می­ باشد و از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به روباه دارد و همین امر سگ اشپیتز را به سگی دوست داشتنی برای نگهداری به عنوان حیوان خانگی و دوستی و همراهی جدید برای انسان تبدیل کرده است. در ایران نیز مانند سایر کشور های دنیا سگ نژاد اشپیتز یکی از محبوب ترین نژادها و از جمله نژادهایی است که به فراوانی به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شود.

اجداد اصلی سگ اشپیتز مربوط به کشور ژاپن می­ باشد. اما اکنون این نژاد در سرار دنیا پخش شده است. سگ نژاد اشپیتز از نظر اندازه در میان سگ های کوچک طبقه بندی می شود. این سگ ها دارای شخصیتی پر انرژی و شیطون بوده و با اون ظاهر زیبای خود حسابی برای صاحب خود دلبری می کنند. پوشش بدنی این حیوانات بسیار زیبا و جذاب است و این امر در افزایش محبوبیت این نژاد نقش بسیار زیادی دارد.

سگ های اشپیتز بسیار خوش اخلاق بوده و به خوبی با کودکان ارتباط برقرار می کنند و رفتار دوستانه ای با آنها دارند. همین امر سبب شده که سگ نژاد اشپیتز به نژادی مناسب برای افرادی که بچه دار می باشند تبدیل شود. این سگ ها نیز مانند بسیاری از سگ های نژاد کوچک نسبت به غریبه ها و دیگر جانواران حساس بوده و در برخورد با آنها پارس می کنند. البته این رفتار را می توان با آموزش های مناسب توسط صاحب سگ و یا مربی سگ در کلینیک دامپزشکی شیراز به خوبی کنترل و برطرف کرد.

خصوصیات ظاهری سگ نژاد اشپیتز

این سگ­ ها دارای پوششی خز مانند و دو لایه از مو بر سطح بدن خود هستند که ظاهر سگ اشپیتز را فوق العاده جذاب و دوست داشتنی می کند. بینی گرد، کوچک و کاملاً سیاه بوده، جمجمه ای مشابه با روباه و متناسب با اندازه بدن خود دارد. پوزه ای کوتاه و لب های کوچک به رنگ تیره و سیاه دارد که به آرواره چسبیده اند. سگ اشپیتز دارای گوش‌های مثلثی شکل و نوک ‌تیزکوچک است، گردنی با طول متوسط، دم پیچ خورده پراز خز و از همه زیباتر پوستی صاف و بدون چین و چروک دارد. به طور کلی می توان گفت ظاهر سگ اشپیتز نظر هر فردی را به خود جذب می کند.

برس کشیدن موی سگ اشپیتز می تواند به زیبا ماندن ظاهر این حیوان کمک کند و موهای مرده را خارج کرده و از ریزش این موها در نقاط مختلف خانه جلوگیری کند. امرزوه در کلینیک های دامپزشکی مختلف مانند کلینیک دامپزشکی شیراز بخش آرایشگاه و اصلاح موی سگ و گربه به صورت تخصصی وجود دارد که صاحبین حیوانات خانگی می توانند سگ و یا گربه خود را برای کوتاه کردن مو به انجا ببرند.

خصوصیات اخلاقی سگ نژاد اشپیتز

اگر با دنیای حیوانات خانگی آشنا باشید حتما نام و تعریف این سگ را تا کنون چند باری شنیده باشید. روحیه شاداب سگ نژاد اشپیتز مانع از این خواهند شد تا شما لحظه ای لبخند را فراموش کنید. همیشه سعی دارد تا صاحب خود و افراد خانواده خود را راضی نگه دارد و به دنبال بازی کردن و جلب توجه آنها است. سگ های نژاد اشپیتز دوست صمیمی فرزندان شما خواهند بود ولی بیشتر به افراد بالغ توجه دارد که حاکی از هوش بالای آنها می باشد. به هنگام ورزش کردن پا به پای شما می دوند و تا توقف شما از حرکت نخواهند ایستاد چون همراهی با شما برای آنها بسیار خوشایند می باشد. در صورتی که در آپارتمان زندگی می کنید و یا حیاط خانه شما کوچک است می توانید با خیالی راحت سگ نژاد اشپیتز را انتخال کنید چراکه با توجه به جثه کوچک و ویژگی های رفتاری و خلاقی، سگ های اشپیتز از جمله سگ های مناسب یرای نگهداری از آپارتمان و محل های کوچک هستند.

جنس نر اشپیتز به دلیل داشتن روحیه  بالا و قوی رقابت شدیدی با همجنس های خود داشته و نسبت به سایر سگ ها، جانوران و افراد غریبه واکنش شدیدی نشان داده  و شروع به پارس کردن می نماید برای جلوگیری از این موضوع باید از تولگی سگ خود را نزد مربی سگ در کلینیک دامپزشکی شیراز برده آموزش و تربیت دهید. بالا و پایین پریدن آنها و نشستن برروی پاهای عقبی دل شما را خواهد ربود و بی اختیار با او در این شادی همراه خواهید شده چرا که این سگ می داند چگونه دل صاحبش را بدست بیاورد. با اینکه تربیت سگ اشپیتز کمی سخت است ولی زندگی در کنار این موجودات با نمک و دوست داشتنی ارزش کمی تحمل سختی را دارد. به سگتان آموزش دهید که رئیس شما هستید تا روحیه سلطه جوی آنها کاهش پیدا کند در غیر اینصورت رفتار تند و خشنی با شما خواهد داشت.

تغذیه سگ اشپیتز و غذای توله سگ اشپیتز

امروزه غذاهای تجاری مختلفی در بازار برای سگ های نژاد مختلف وجود دارد. در ارتباط با سگ اشپیتز نیز غذاهای خشک اختصاصی این نژاد را می توانید در دیجی پت پیدا کنید. اگر نمی توانید وقت کافی برای تهیه غذای خانگی برای سگ اشپیتز خود بگذارید و یا با اصول تغذیه و بایدها و نبایدهای آن در سگ اشپیتز آشنا نیستید، غذهای تجاری به صورت غذای خشک سگ و یا کنسروها گزینه ای مناسب برای شماست. میزان مصرف روزانه غذاهای خشک با توجه به وزن حیوان بر روی پاکت آنها نوشته شده است و با مطالعه اطلاعات درج شده بر روی پاکت غذای سگ اشپیتز می توانید متوجه شوید که روزانه چه مقدار از آن غذا را باید به سگ خود بدهید. همچنین برای تهیه غذای توله سگ اشپیتز که بطور اختصاصی برای توله های این نژاد طراحی و تولید شده اند به فروشگاه اینترنتی دیجی پت مراجعه کنید.

غذای توله سگ اشپیتز

تربیت و آموزش سگ نژاد اشپیتز

هوش و ذکاوت بالا و قدرت یادگیری بالای این سگ باعث شده است که سگ ژرمن اشپیتز تبدیل به سگ محبوب مربی ها تبدیل شود. با این حال این سگ به درستی از شما اطاعت نمی کند چون یکم روحیه خودفرما دارد. یکی از اولین آموزش هایی که باید به سگ اشپیتز بدید این است که به هر چیزی که می بیند شروع به پارس کردن نکند.

بیماری های سگ نژاد اشپیتز

سگ اشپیتز از جمله نژادهای سگ بوده که به ندرت به بیماری های خاص مبتلا می شود و از این نظر سگ مقاومی به حساب می آید اما رویداد برخی بیماری ها در سگ اشپیتز به نسبت سایر بیماری ها بیشتر است که بعضی از آنها را برای شما در سایت کلینیک دامپزشکی شیراز لیست کرده ایم: در رفتگی لگن  و آرنج | بیماریهای خونی | مشکلات هضم غذا | صرع | اگزما | کوتاه ماندن اندام ها و….




موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 102
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 566
:: بازدید ماه : 4882
:: بازدید سال : 17920
:: بازدید کلی : 43327